Jak urozmaicić smak kawy


Lubię kawę. Nie jestem uzależniona od kofeiny, ale poranna kawa wprawia mnie w dobry nastrój. Zazwyczaj wypijam jedną, najwyżej dwie kawy dziennie. Zawszę pijam kawę z mlekiem, ale nigdy przenigdy kawy nie słodziłam. Niemniej jednak do niedawna mojej porannej kawie towarzyszyło cos słodkiego – kawałek czekolady, domowe ciasto, muffinka, cokolwiek:) ale odkąd (ponad 2 tyg yeahhh!) odstawiłam słodyczę, zwykła kawa nie była takim fajnym smakowym doznaniem.
Poniżej moje propozycje jak urozmaicić smak kawy:
-kawa z cynamonem – to mój faworyt, do zwykłej rozpuszczalnej Nescafe dodaję łyżeczkę cynamonu, zalewam odrobina wody, mieszam maszyną do frappe , dzięki czemu powstaje lekka piana, zalewam gorącą wodą, dodaję odrobinę mleka i mhmmmm to moje ulubione przywitanie dnia. Cynamon jest doskonałym źródłem manganu, błonnika, żelaza i wapnia, poza tym pomaga obniżyć poziom cukru we krwi. Co ciekawe zapach cynamonu pozytywnie wpływa na pracę mózgu i pamięć.
- kawa zmlekiem kokosowym – kiedys zabrakło mi zwykłego mleka, ale znalazłam w lodówce puszkę z mlekiem kokosowym i postanowiłam użyć go do kawy i wyszła z tego całkiem niezła mieszanka. Napój jest delikatnie kremowy, a smak kokosa nie jest zbyt mocny. Mleczko kokosowe posiada dużo wapnia, magnezu, potasu, żelaza, fosforu. Powszechnie wiadomo, że, mleczko kokosowe korzystnie wpływa na skórę, włosy i pozwala zachować zdrowy młody wygląd.
 - kawa smakowa  -  bardzo lubię kawy Douwe Egberts, które ostatnio w Polsce stały się bardzo modne. Moje ulubione to orzechowa i waniliowa. Są niezwykle aromatyczne i nie bardziej kaloryczne od zwykłej kawy.
 
Lubicie kawy smakowe? A może znacie jakies inne ciekawe sposoby, by podrasować kawę?

23 komentarze:

  1. lubię smakowe :) właśnie piję duże latte :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kawa średnio palona pół na pół z mocno paloną zaparzona po turecku z kardamonem.Podgotowana trzy razy w miedzianym kociołku umożliwia mi dojście do formy od samego rana :)
    Natomiast jako kawa do rozkoszowania się jej smakiem, preferuję dobrą, mocną brasilianę ze spienionym mlekiem i amaretto

    OdpowiedzUsuń
  3. kawa z cynamonem - lubię, lubię też kawę słodzoną miodem
    a gdy mam spadek formy i potrzebuję ożywienia robię mocną neskę do której dodaję solidny plaster cytryny - od razu stawia mnie na nogi , choć podobno to sposób szczególnie polecany na kaca;P

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój wybór to zdecydowanie kawa z cynamonem ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kawy Douwe Egberts trafiają totalnie w mój gust smakowy :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. U Ciebie tez sa dostepne te Douwe egberts?U mnie ich nie widzialam,a tez lubie nuty orzechowe w kawie,albo odrobinka wanilii;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Najdziwniejszą kawę piłam najpierw w kawiarni, a potem chyba dość wierną jej kopię przygotowałam w domu. Do zwykłej kawy z ekspresu dodaje się piankę zrobioną z żółtka jaka i sporej ilości cukru. Trochę dziwne, ale mi smakowało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście bardzo dziwne, surowe żółtko do kawy , na to bym nigdy nie wpadła.

      Usuń
  8. Kawę z przyprawami korzennymi uwielbiam, a mleko kokosowe stanowi bardzo fajny dodatek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo mi smakowała Douwe Egberts karmelowa! I kawa Paryż Nocą, świeżo zmielona aromatyzwana likierem śmietankowym :) Tylko, że ja słodzę kawę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie załapałam się już na tą smakową DE :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wpadnij do mnie w moim sklepie jest ich pełno ;)

      Usuń
  11. uwielbiam smakowe kawy, ostatnio moimi ulubiencami zostaly pewne kawy z anglii :)
    ale rano nie ma to jak zwykla rozpuszczalna z mlekiem !!
    inne moga sie przy niej chowac !

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam kawy smakowe, ale na bazie arabicy ;) tak jak Ty lubię dodatki cynamonu, kakaa, imbiru, wanilii i orzecha i rumu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa smaku kawy z imbirem, juz wcześniej czytałam i takiej kombinacji, muszę sama spróbować.

      Usuń
  13. Kiedys pilam wiecej a teraz, moze raz na tydzien zwykla "lure" ze Starbucks albo McCafe. Najbardziej lubie moca i o smaku hazelnut, nie jestem pewna, ale to chyba orzechowa. Co do przygotowania kawy w domu, pewnego dnia zabraklo mi cukru, a ja z tych slodzacych jestem wiec co jak co, ale nieslodzona kawa nie przejdzie mi przez gardlo. W domu ani miodu, ani slodzika, aleeee znalazlam w szafce saszetki z goraca czekolada. Wiec wsypalam taka saszetke do kubka, kawy tyle co zwykle, zalalam woda, dolalam mleka i... OMG najlepsza moca jaka pilam. Na dodatek wszystkiego w lodowce mialam bita smietane w sprayu, wiec mozesz sobie wyobrazic jaka dawke endorfin sobie zafundowalam. Eksperymentowalam tez z dodawaniem Nesquik, tego w plynie i tez wychodzi super. Taka kawe teraz robi sie u mnie od swieta. Ostanio na Boze Narodzenie tesciowa sobie taka kawe zazyczyla i to wszystko kazala jeszcze sobie polac syropem klonowym i posypac szczypta cynamonu. Sama kawa jest jak kaloryczny deser. Polecam na zimowe popoludnia ;). Moze ktos zechce skozystac z mojego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po przeczytaniu Twojego komentarza moje sliniaki zaczęły ostro pracować:) i mimo, ze staram sie wystrzegać słodkiego, to jutro przyrządze sobie kawę z czekolada, tyle ze bita śmietanę sobie podaruje.
      Często najlepsze rzeczy w kuchni wychodzą gdy jesteśmy zmuszeni kombinować:)

      Usuń
  14. Dzięki za wszystkie komentarze i pomysły! Na pewno wyprubuje kawy z miodem i z amaretto (ale to raczej nie w pracy;)).

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja piję bardzo mało kawy, a douwe egberts uwielbiam od lat, przypadkowo mąż kupił mi waniliową zamiast zwykłej i od tej pory piję tylko tą :-). Ja sobie dosypuję kakao żeby uzupełnić magnez który kawa jakby likwiduje (podobno), czasem dodaję syrop (pewnie większe zło niż cukier). Smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam cynamon, ale trzeba pamiętać by nie przesadzać z jego używaniem, ponieważ zawiera kumarynę. UE narzuca nawet państwom, by w cukiernictwie zostało ograniczone jego użycie.
    Lubię tez wersję kawy z mielonym kardamonem, powinno ci smakować, bo jest bardzo aromatyczna. A z mlekiem kokosowym jutro przetestuję.

    OdpowiedzUsuń
  17. polecam kawę z łyżką Nutelli i kardamonem, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  18. a może prima waniliowa? :) http://anzistyle.blogspot.com/2014/03/marcowy-ulubieniec-kawowy.html pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Lemessoss , Blogger