Fajne miejsce #1 - Oravice

Podczas świątecznego, urlopu który spędziłam w Polsce, miałam okazję wybrać się na jednodniową wycieczkę na Słowację. Dokładnie do położonych nieopodal granicy Oravic. Była to dla mnie bardzo sentymentalna wyprawa, ponieważ kilkanaście lat temu spędzałam tam prawie każde wakacje i ferie zimowe. Oravice mogą stanowić idealną bazę wypadową i w lecie, i w zimie, na piesze szlaki górskie, wycieczki rowerowe oraz na wyjazdy narciarskie. Jest to raczej niewielka, typowo turystyczna wioska, gdzie większość zabudowań stanowią drewniane domki, które można wynająć. Udało mi się odwiedzić chatkę, w której wielokrotnie mieszkałam. Co więcej, spotkałam bardzo dawno nie widzianych słowackich gospodarzy domku, którzy bez problemu mnie rozpoznali i oczywiście ugościli tradycyjną nalewką z jagód.
 
 

 
Jedną z najważniejszych atrakcji Oravic jest stacja narciarska Meander – http://meanderskipark.com/  , oferująca nowoczesną infrastrukturę: wyciąg krzesełkowy oraz orczykowy, kilka tras zjazdowych o różnym stopniu trudnosci, szkółka dla dzieci, wypożyczalnia nart, bar i restauracja.
 

 
Natomiast największą sławę przyniosły Oravicom źródła termalne. Obecnie istnieją dwa kompleksy basenów z wodą termalną. Nowszy Meander park, ulokowane tuż, przy wyciągach który ma część krytą i odkrytą. Oraz położone kilkaset metrów dalej stare baseny, które w całosci znajdują się pod chmurką, co w zimie stanowi chyba największą frajdę. Po całym dniu jazdy na nartach, nie ma nic przyjemniejszego od możliwosci zanurzenie się w ciepłej wodzie, przy jednoczesnym kontemplowaniu wspaniałych, górskich widoków. Jeżeli warunki pogodowe sprzyjają, czyli wokoło pełno śniegu, to koniecznie należy się w nim wytarzać! Po czym szybcutko wskoczyc do gorącego basenu:), to niezawodny sposób na hartowanie organizmu. I +10 punktów do zajebistości ;)
 
 
Krakowianom Oravice są bardzo dobrze znane. Jeżeli pochodzicie z innych rejonów Polski i nie orientujecie się zbyt dobrze w słowackich miejscowościach wypoczynkowych, a planujecie urlop w górach, to szczerze wam to miejsce polecam!

4 komentarze:

  1. Ale bajkowa zima! Miałaś ją w końcu pod dostatkiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wlasnie za taka zima tesknie...

    OdpowiedzUsuń
  3. No fajne miejsce... świetne!
    Jak zobaczyłam wiesz jakie zdjęcie na fb, to myślałam, ze mam przywidzenia. Teraz już wszystko jasne. Jeśli chodzi o fajne miejsce, to ja już wszystko rozumiem!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Lemessoss , Blogger