Najlepsze w maju!



Zapraszam na krótkie podsumowanie mijającego miesiąca.

Najlepszy fim: tak się złożyło, że w maju nadrobiłam trochę zaległosci i obejrzałam sporo różnych filmów, od Anny Kareniny, przez Pokłosie, po Szklaną pulapką 5. Jednak filmem, który zapadł mi najbardziej w pamięci jest  Życie Pi. Wiem, że już pewnie wszystcy go widzieli, ale Ci którzy nie widzieli koniecznie muszą obejrzeć ;) Piękna metaforyczna historia, czasem zabawna, czasem wzruszająca, niesamowite barwy i krajobrazy, mimo ponad 2h trwania, w ogóle się nie dłuży. Polecam!


 

Najlepsza książka: Teodora  Stella Duff - na początku nie moglam sie w nią wczytac, ale później całkiem mnie wciągnęła. Dzieje kariery dziewczyny, która przeszła drogę od aktorki, prostytutki, przez nawrócenie po to by finalnie zostać cesarzową imperium. Intersuja mnie „tamte czasy”, zwlaszcza historia Konstantynopola, także lektura byla calkiem przyjemna.






Najlepsza piosenka: Ona i ja O.S.T.R i Hades    - Ostry to jeden z moich ulubionych artystów ever, Hadesa odkryłam niedawno, kawałek ma fajny, lekki bit.
 

 

Najlepszy dzień:  a raczej dni, które spędziłam z moimi rodzicami na cudownych plażach w Ayia Napie i Protaras, szkoda tylko ze tak szybciutko zleciały..., ale mam nadzieje, że rodzice odwiedzą mnie znowu niebawem.
 




Najlepsze jedzenie:  truskawki popijane zmrożonym białym winem spożywane na tarasie :D Przy okazji jeżeli będziecie kiedys na Cyprze, koniecznie spróbujcie lokalnego wina Thisbe.



Najwiekszy fail: tu znowu o filmie , straaaasznie zawiodłam się tak głosnym Jestes Bogiem... tak, też dopiero w maju udało mi się go oglądnąć. Taka wspaniala historia, a film tak ja spłycil i generalnie schrzanił obraz Fokusa, Rahima i przede wszystkim Magika. Ja tych chlopakow nie raz widziałam na żywo, stałam koło nich na koncertach i żylam tekstami ich piosenek. PFK to moja młodosć. Film pokazał ich jako debili, nieudaczników, niepotrafiących się wysłowić nieuków, leni, którym zależy tylko na jaraniu. Masakra.... Jeżeli nie znacie Paktofoniki, to błagam nie wyrabiajcie sobie osądu na temat tej grupy i w ogóle polskiego hip hopu na podstawie tego marnego filmu.  


Co ciekawego oglądaliście, czytaliście, sluchaliście w maju???

10 komentarzy:

  1. Mam nadzieje ze przy spotkaniu ta ksiazka trafi do puli wypozyczenia z Twojej biblioteki? :P

    Truskawki ale bez winka tez sa mniami :))

    Jestes Bogiem faktycznie strasznie schrzanione i slaba produkcja :/

    Buzka :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, Teodora i kilka nowych pozycji czekaja w bibliotece ;)

      Usuń
  2. Przecztałem - "Przeciw wszystkim wrogom, (autor Tom" Clancy)
    Obejrzałem - wiadomości w arabskiej telewizji
    Słuchałem - wiatru w czasie burzy piaskowej

    OdpowiedzUsuń
  3. I najważniejsze:

    Zjadłem - polskie, kabanosy, polski pasztet i POLSKI CHLEB :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym chlepen polskim bijesz wszystko na glowe!!!
      Chociaz ja sie zapomnialam pochwalic - rodzice przywiezli 100 pierogow ruskich zrobionych przez babcie:D

      Usuń
  4. W Maju oglądałam dwa polskie filmu - też nadrabiałam jak Ty, mianowicie "Mój rower" i "Pokłosie". Oba bardzo mi się podobały i wcale nie uważam, że trzeba była "psy wieszać" na Macieju Stuhrze za jego rolę w Pokłosiu...świetnie zagrał, a nazywanie go "polskim żydem" świadczy o niskiej kulturze intelektualnej tych, którzy go tak określili. Oba filmy polecam.
    Wcześniej widziałam "Jesteś bogiem" i mam takie same odczucia co Ty. Może na koncerty PFK nie chodziłam, ale całe liceum słuchało się HH i w sumie na HH się wyrosło, wiec ich muzyka była/jest mi bliska.
    Nie wiem o co chodziło autorowi tego filmu. Wychodzi na to, że Magik był uzależniony od marihuany i skoczył z okna, bo mu teściu żyć nie dawał...film kiepski....
    Nadal czytam na moim czytniku e-booków "Metro 2033" Dmitra Glukhovsky'ego Opowiadanie s-f.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pokłosie całkiem ciekawy film i zupełnie nie rozumiem tej nagonki na Maćka, przecież on tylko gra role. Wydaje mi się ze wielu Polaków ma problem z odróżnieniem fikcji od rzeczywistości w tym przypadku....

      Usuń
  5. fajne podsumowanie . Ja juz nie moge uwierzyc, ze wlasnie rozpoczal sie 6 miesiac w tym roku !

    OdpowiedzUsuń
  6. Do obejrzeni Jestes bogiem jeszcze sie przymierza- nie wiem czy mi moj mezus juz sciagnal ten film czy jeszcze sciaga- ale na pewno obejrze, mimo ze HH sluchalam srednio, ale w pewnym sensie odegral role w moim zyciu ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Lemessoss , Blogger