Cypryjscy celebrities

Kolejna porcja jakże istotnych informacji na temat Cypru!

Daję sobie rękę uciąć, że jeśli ktoś zapytałby Was o jakąś sławną osobe pochodzenia cypryjskiego to jedyne co by Wam przyszło do głowy to AFRODYTA :)
Ale nie ma to tamto, cypryjska krew płynie w żyłach wielu znamienitych postaci, ludzi sukcesu a nawet mniej lub bardziej znanych celebrytów.

1. GEORGE MICHAEL - urodzony co prawda w Londynie, z ojca Cypryjczyka i matki Angielki, na świecie pojawił się jako Georgios Kyriacos Panayiotou. Tata Giorgosa wyemigrował z Cypru w latach 50tych XX wieku i otworzył w Londynie restaurację. Giorgos zaczynał swoją przygodę z muzyką jako DJ, później była szalenie seksowna grupa Wham!, a następnie postawił na karierę solową. Mimo, że ma za sobą zwłaszcza ostatnio wiele nieciekawych skandali, to trzeba przyznać, że to jedna z ikon muzyki pop. Nie wiedziałam na którą jego piosenkę się zdecydować, ale jednak jeszcze nie pora na "Last Christmas", więc o to dla Was FREEDOM!

 2. PETER ANDRE - czyli uroczy Petros, to kolejny z piosenkarzy, który urodził się w Londynie, ale jego rodzicami są Cypryjscy Grecy. Cała rodzinka Andre kilkakrotnie zmieniała centum życiowe przeprowadzając się z Anglii do Australii i z powrotem. Jednak kiedy Petros był już znanym i lubianym muzykiem, pomieszkiwał na rodzinnej wyspie, gdzie w okolicach Larnaki ma swój "domek letniskowy". Peter Andre największą popularność przeżywał, kirdy ja miałam jakieś 13-14 lat,i przyznaję się bez bicia kochałam się w nim na zabój. Do tej pory krążą wśród moich znajomych z podstawówki anegdotki na temat mojego obściskiwania się z plakatem Petera...i ta jego klata...  To moja ukochana piosenka : MYSTERIOUS GIRL



3. TULISA CONTOSTAVLOS - kolejna gwiazda o Cypryjskich korzeniach urodzona w Londynie. Tula Paulinea Contostavlos to typowa Angielska celebrytka, bya członkinią jakiegoś pseudo hip hopowego zespołu, teraz jest jedną z jurorek popularnego muzycznego programu X-Factor. Ja całkiem niedawno dowiedziałam się o jej istnieniu, kiedy przeczytałam newsa, że została wybrana najseksowniejszą kobietą na świecie w rankingu jakiegoś męskiego czasopisma. Jej twórczość muzyczna jest mi bliżej nieznana, ale to chyba jej najsłynniejszy hit: YOUNG


4. ANNA VISSI -  to chyba najbardziej kultowa Cypryjska gwiazda, na scenie ponad 30 lat. Piosenkarka urodzona w niewielkiej wiosce nieopodal Larnaki, wraz z rodziną wyemigrowałam do Gracji i tam rozpoczęła swoja spektakularną karierę muzyczną. Anna kilkakrotnie występowała na festiwalu Eurowizji, śpiewała operę, wystąpowała w musicalach i nawet udało jej się podbić amerykański rynek muzyczny. To jeden z jej najsłynniejszych utworów, z typowymi greckimi dźwiękami w tle: ELENI



11 komentarzy:

  1. No proszę, nie wiedziałam, że tych dwóch panów ma cypryjskie korzenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez nie. Czy moge zgapic post?

      Usuń
    2. Haha wiedzialam, ze taka wielka tajemnice odkryje w blogosferze :)
      Jasne, zgapiaj!

      Usuń
  2. Coś słyszałam, że Geaorge Michael jest grekiem, ale że Cypryjczykiem?:D

    OdpowiedzUsuń
  3. A znasz może jeszcze jakiś wykonawców co śpiewają po grecku? Albo jakieś pojedyncze ciekawe piosenki? :) Z chęcią bym posłuchała utworów w tym języku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przepadam jakos za grecka muzyka, ale bardzo lubie ten kawalek:
      http://www.youtube.com/watch?v=MFpu0G-U5Dw
      i ten:
      http://www.youtube.com/watch?v=aIkIcWk7r3w&feature=related
      kojarza mi sie z czasem beztroski w Bulgarii:)

      Usuń
  4. George Michael??O to nie wiedziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny post! zresztą cały Twój blog jest bardzo interesujący, muszę tu zaglądać częściej ;) mam nadzieję, że mój blog spodoba Ci się też i dodasz go do obserwowanych ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy bym nie powiedziała że George Michael jest Cypryjczykiem...szok! i Tulisa... drugi szok:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Lemessoss , Blogger