Lemon cake

 Jest niedziela więc będzie o małym conieco :)
Generalnie nie jestem mistrzem kuchni, ani tym bardziej wypieków, ale chciałam się z Wami podzielić przepisem na ciasto, które zawsze wychodzi.
Nic wyszukanego, szybko, łatwo i przyjemnie - Maroccan lemon cake , czyli ciasto cytrynowe.






 Potrzebujemy:
  • 4jajka
  • 1 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 szklanki oleju
  • 2 szklanki mąki
  • 4 proszku do pieczenia
  • 1/2 soli
  • 1/2 szklanki mleka
  • 2 łyżek soku z cytryny
  • ztartą skórkę z 1 cytryny
  • 1 cukru wanilinowego (jak macie aromat waniliowy to nawet lepiej)
 Najpierw miksujemy cukier z jajkami, potem stopniowo olej. Następnie dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, sól, miksujemy, potem mleko, miksujemy a na koniec wszystko z cytrynki i wanilię i MIXUJEMY.
Ciasto wlewamy do wysmarowanej masłem blaszki, a blaszkę z ciastem wkładamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika.

Wyjmujemy po około 45 minutach i zajadamy:



Jeśli znacie przepisy na podobnie proste ciasta to proszę podzielcie się, bo mimo że pyszne, to ile można w kółko jeść to samo ;)

20 komentarzy:

  1. Uwielbiam ciasto cytrynowe. Ja zawsze robię jeszcze polewę czekoladową :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo brzmi niezle:D no ja wlasnie nigdy nic na wierzch nie daje, ale moze pokombinuje z polewa :)

      Usuń
  2. a moj m. cytryny nie lubi (a to Grek przeciez!!) i przez to nie robię cytrynowych rarytasów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mozna zastapic cytryne pomarancza i tez bedzie smakowe:)

      Usuń
  3. Moja sąsiadka robiła babkę cytrynową,nikt nigdy nie mógł zrobić tak pysznej jak ona:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje to nie babka i pewnie tez nie takie pyszne, ale do kawki rano sie zjada:)

      Usuń
  4. mialam podobny przepis na ciasto cytrynowe z waldorf astoria, pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  5. mmmm... nawet teraz bym je poszła robić, ale nie mam na studenckim mieszkaniu miksera :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak masz powera to mozna wszystko wlasnorecznie "zmiksowac":)

      Usuń
  6. Mniaaam :) od siebie polecam ciasto marchewkowe - baardzo nieskomplikowane a smakiem zachwyca każdego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie w nasepny weekend zrobie pierwsze podejscie do marchewkowego.

      Usuń
  7. Slina mi leci jak patrze na ten kawalek! Wiesz, ja bym je podrasowala polewa z bialej czekolady... Wydaje mi sie ze pasowaloby. Gdyby nie moj zepsuty piekarnik, chyba wzielabym sie za pieczenie, a tak, pewnie jeszcze dzis wyladuje gdzies w kawiarni w celu zakupienia plastra tzw. Lemon Loaf ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z ta polewa z bialej czekolady to dopiero bedzie pychota, musze nastepnym razem ja zrobic!

      Usuń
    2. Wiesz, moja tesciowa, po upieczeniu takiej "baby", jeszcze jekko ciepla, zawija ja w folie i do lodowki na noc. Ponoc to sprawia, ze sa bardziej wilgotne. Ona robi taka zwykla, ale wlasnie z biala czekolada, czasami w czarne kropki. Mowie Ci pychota!

      Usuń
  8. tyle już piekę, a cytrynowego jeszcze nigdy
    muszę to nadrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. I love lemon cake.*_*
    Maybe follow each other???
    My Blog

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę wypróbować Twojego przepisu! Koniecznie!
    buźka

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Lemessoss , Blogger